Heeft u een vraag over de praktijk en/of de behandelingen die wij aanbieden? Hieronder zetten we de meest gestelde vragen voor u op een rijtje. Wanneer uw vraag er niet tussen staat, kunt u uiteraard ook direct contact met ons opnemen via 076 532 2691 of contact@tandartspraktijkdewerft.nl.

Hoe kan ik een afspraak inplannen?

Als u al patiënt bij ons bent, kunt u heel makkelijk een afspraak maken via onze website. Log in en plan een afspraak in op de dag dat het u uitkomt. Klik hier om een afspraak te maken. Of klik hier om u aan te melden als nieuwe patiënt.

Ik wil mijn afspraak annuleren of wijzigen. Waar kan ik dit doen?

Dit kan door in te loggen op de website. In uw account ziet u de afspraak staan. Deze kunt u wijzigen of annuleren. Dit kan tot 2 dagen van tevoren. Uiteraard kunt u ook altijd even contact opnemen via 076 532 2691. Afspraken die u niet binnen 24 uur wijzigt of annuleert, kunnen wij in rekening brengen.

Ik heb pijnklachten en wil met spoed geholpen worden, maar de praktijk is dicht. Wat moet ik doen?

We werken samen met spoed tandarts Dental365. Zij staan maandag t/m donderdag vanaf 17.00 uur en vrijdag vanaf 13.30 uur voor u klaar. Ook in de weekenden, tijdens schoolvakanties en op feestdagen zijn zij de hele dag en avond geopend. Bel naar + 31 (0)85 105 0750 om een spoedafspraak te maken.

Hoe kan ik me aanmelden als nieuwe patiënt?

Dat is heel simpel. Dit doet u door uw gegevens in te vullen via het aanmeldformulier. Klik hier om naar het aanmeldformulier te gaan.

Ik ben een nieuwe patiënt. Hoe ziet mijn eerste bezoek aan de praktijk eruit?

Wanneer u zich aanmeldt als nieuwe patiënt nemen we contact met u op om een intakegesprek in te plannen. Dit is vooral om kennis te maken. Hier nemen we uitgebreid de tijd voor. Samen kijken we naar uw situatie, zodat we een gepersonaliseerd behandelplan op kunnen stellen. We denken graag met u mee.

Welke behandelingen biedt de praktijk aan?

U kunt bij ons terecht voor de volgende behandelingen:

  • Periodieke controle
  • Mondhygiëne
  • Reconstructieve tandheelkunde
  • Herstel gebitsslijtage
  • Kindertandheelkunde
  • Wortelkanaalbehandeling
  • Facings
  • Kronen en bruggen
  • Gebitsbeschermers
Wat zijn de tarieven voor de behandelingen?

Tandartspraktijk de Werft houdt zich aan de tarieven die landelijk zijn bepaald door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Deze bedragen staan vast en vindt u hier. 

Wordt mijn behandeling vergoed door mijn verzekeraar?

Dit verschilt per patiënt. Het is afhankelijk van uw situatie en de verzekeraar waarbij u bent aangesloten. Voor kinderen tot 18 jaar wordt mondzorg volledig vergoed door de basisverzekering. Voor volwassenen is dit niet zo. Als u een aanvullende tandartsverzekering heeft, kunt u (deels) een vergoeding krijgen. Hoe hoog deze vergoeding is, bepaalt uw verzekeraar. Neem hiervoor contact op met uw zorgverzekeraar.

Kunnen jullie helpen met het in kaart brengen van de kosten van mijn behandeling?

Ja, we helpen u hier graag bij. Wij werken hiervoor met het programma Pien. Dit programma berekent onder andere de kosten die vergoed worden en de kosten die u zelf moet betalen. Ook kunnen we inzien of uw verzekering nog jaarruimte biedt om andere behandelingen uit te voeren. 

Hoe ontvang ik de rekening van mijn behandeling?

Infomedics stuurt namens onze praktijk de rekening naar u toe. Infomedics is een gespecialiseerd bedrijf dat zorgaanbieders als tandartsen helpt bij de financiën. 

Wat zijn de openingstijden van de praktijk?

Tandartspraktijk de Werft is geopend op maandag, woensdag en donderdag van 9.15 tot 17.15 uur. Wij zijn dan ook telefonisch bereikbaar. Tussen 12.30 en 13.15 uur zijn wij dicht en dus niet bereikbaar wegens pauze.

Kan ik mijn kind(eren) meenemen naar de tandarts?

Zeker! Wij zijn, naast volwassenen, gespecialiseerd in behandelingen voor kinderen. Neem ze dus gerust mee. Wij zijn van mening dat het juist goed is om uw kind(eren) op jonge leeftijd te laten wennen aan de tandarts.